Tantvarningar på Francis st 17!


Dagboksskrivande..

När alla andra går ut å festar galet på söndagskvällarna här i sydney, då går ist vi o dricker kaffe o diskuterar livet! När vi sitter där o slurplar på kaffe så kommer vi på oss själva att vi blivit väldigt vuxna. Nästan tanter. Eller hur mkt tantpoäng tkr inte ni man får när vi blir besvärade av för mkt ljud o stök på cafe 1 å vi vänder tillbaka å väljer cafe 2 ist där det är helt tomt. Det är ju för vilt för oss! haha. Sen Bestämer vi också att varje år från och med vi är 30 så ska vi tre åka ut två veckor varje år på MATRESA! Ja ni hörde rätt... Resor som kretsar runt matkulturen. hahaha. Sen slurprar jag vidare på mitt kaffe och doppar timtams kakor medans jag olyssnar på malins utläggning på hur hon kommer vara som pensionär. Kort, liten tant med långt grått hår, två toffsar o vackra rynkor. Hon står där i min fantasi o ler sådär som bara malin kan o håller i en plåt nygräddade kanelbullar. Jag ler och kan nästan längta tills jag får se oss som pensionärer. Vilka jääkla tanter vi ska vara! haha

När vi satt där o fantiserade om framtiden så tittar man ju gärna på folk som går förbi o kommenterar. Ngt vi har lärt oss är att man ska passa sig här i bondi. Finns svenskar som lurar runt varje hörna så ens så oskyldiga kommentarer blir ibland hörda. Senario: Tre killar går förbi. - fan va coola de va då. - Ja gud, snyga alla tre. - Han i mitten va ju jäkligt cool faktiskt... Killarna börjar fnissa, tittar på oss o säger ngt på svenska... - Tack så mkt!.. Vi tre tanter sitter med kinder röda som tomater o beundrar vår osmidighet..än en gång! hahaha




Nu ska jag ut å fika hos Anna (gratis e sweeet) med mallan och jemma! En tjej från UK som vi hängde väldigt mkt i NZ! Kul att få träffa henne igen! Sen ikv kommer Gareth och lagar mat och DESSERT till oss. Han jobbade med killarna på the QUEY o är Desert chef... Ni förstår inte vad denna mannen kan åstakomma... Malin och jag kommer sitta med viftande svansar o dregla över vad han nu kommer göra ikv! CANT WAIT! Allan o Cynthia kommer också! Kommer bli najs!

Nu ska jag ut i solen, Tjiiingeling!

Malin skriver dagbok i Hyde park i stan! Kommer vi se tillbaka på detta om 50år, med gråa hår, rynkor, o skratta över våra äventyr som 20åriga unga äventyrare?

O V E R AND O U T

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0