Sunflowers...

Nu börjar de verkligen bli sommar och varmt här i Aussie!! Solen gassar och igår var det 28grader varmt! Hela nästa vecka ska vädret fortsätta på denna banan. Hörde att hemma i sverige hade ni fått den första snön någonstans uppe i norr ;D Kan inte hjälpa de men min skadjeglädje ligger och lurar ska ni veta ;) Jag menar är det inte vår tur att få lite värme nu? De va ju trots allt 2månader sen vi va på fiji...och hela 4måndader sedan sydostasien, thailand, malaysia, Bali m.m.
Jag menar vi har ju verkligen inte fått vår dos av sol fullt ut detta året...ihihi

Igår va jag och tjejerna ute och åt middag (surprise?) på ett italienskt ställe nere i Bondi... O jävlar va mycket folk! Så fort värmen började slå till så bokstavligt talat strömmade in folk här. Det är bilköer ut o in från Bondi och våra kära livvakter (bondi rescue) har fullt upp! O anna har ju sin lilla romans med en av dem haha.

i vilket fall var det en lika underbar kväll som vanligt med mina älskade brudar. Vi skratta så vi grät, tittade på konstigt folk som gick föbi, diskuterade kärlek, livet och glädje!

Tack igen för en underbar kväll så som bara vi kan ha de!!

 

Jag drömde en dröm inatt som egentligen var ganska intressant.
"Jag som 5 åring var tillsammans med mina föräldrar och skulle renovera vårt nya kök som tydligen låg på ngn av de högsta våningarna i ett höghus. På något sätt blev vi instängda och kunde inte komma ner och vi visste att det bara var en tidsråga innan huset skulle krasha ner till marken. Så vi satt där, väntade på vår död då mamma tog ut en påse solrosfrön. Hon sa att om vi sprider ut fröna så kommer vackra solrosor växa på marken under huset efter vi har passerat. De solrosorna skulle symbolisera oss och vi skulle forsätta vara tillsammans efter detta. Så vi strödde ut fröna i lägenheten och sen kände vi hur huset trillade ner under oss. Vi hann säga våra sista ord innan allt blev svart. Sen fick jag se hur släktingar och nära vänner kom tillbaka till platsen där huset stått, där det nu växte stora vackra solrosor. Solrosor som verkade betyda mågot mer än vanligt"
Sen vaknade jag.

De lustiga var att jag tyckte inte hela drömmen var hemsk eller ledsam, utan vacker. Det var fint på något sätt att avsluta sådär. Jag vet inte vad den har för mening men jag undrar om den snarare handlar om hur man lever livet än hur man dör!

Xxx

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0